söndag 1 september 2013

Flykten från maskinerna Del 1- Chaotic Coconut

Prolog:
Året är 2683 
Man har kommit fram till att varken människan eller roboten är den perfekta arbetaren, människan jobbar inte tillräckligt hårt och är dyr i drift, roboten jobbar hårt nog men saknar människans finkänslighet och anpassningsförmåga. Därför har man utvecklat cyborgen. Det är den perfekta kombinationen mellan människa och robot.
Från början gjorde man bara de allra fattigaste människorna till cyborger men på senare tid har fabrikerna behövt fler och fler arbetare och det har krupit upp i klasserna. 
Det ända som man kan göra för att slippa bli cyborg är att antingen betala för sin frihet eller fly. 

Folk som ser mig utifrån måste tro att jag är galen, eller att jag redan har blivit cyborg. De har väl rätt att tro det, jag ägnar ju all min tid åt att vanka av och an i mitt rum. Jag tänker bara på det, det som kommer hända om några månader. Den dagen de kommer för att hämta mig.
Jag vill inte försvinna, inte bli cyborg. De säger att det inte är något farligt att man är som vanligt bara...bättre. Men jag tror dem inte, jag vet att det inte är sant.
Jag måste fly.

2 kommentarer: